Thursday, April 19, 2012

KENAPA DIET ???
Apa saja lagi la tentang diet..?? sebelum nak mula diet atau tengah diet semua orang perlu ada motivasi dalam diri yang sangat tinggi supaya ia berjaya dilaksankan mengikut target... Sama macam belajar dulu, semua perlu ada motivasi diri untuk melakukannya dengan jaya.. Tapi knp nk diet?? tapi badan macam tu jugak.. Pada saya, diet bkn semata-mata nk tjuk pd org yg kte ni overact sgt berdiet.. tp lbih kpd inginkan satu kehidupan yang lebih sihat dan mudah untuk melakukan kerja harian...

Jadi, pada saya berdiet bukan utk semata-mata kelihatan cantik, tapi sihat, dan kekal cergas,ini adalah antara penyebab saya perlu berdiet :- :-
1) Untuk memudahkan bangun malam (Tahajud)
2) Menjalani kehidupan yang sihat
3) memiliki keyakinan yang tinggi (but not to over smpai bangga dri)-itu bkn prinsip hdup sy...
4) Mudah untuk bergerak
5) Kurangkan dosa org lain yg kutuk org gemok ni...
6) Hidup lebih bermakna
7) Saya x pernah kurus, jadi saya nak cuba untuk jadi kurus
8) Nak bgtau kat org lain, tanggapan mereka salah
9) Lebih menghargai diri dan org lain
10) Harapan mak yg nk tgk anak die kurus.. hehehe
11) Bila dah capai target, utk sebulan ni sy akan hadiahkan diri dengan set barang makeup.. hahaha

Kesimpulannya, ada byk sbb kenapa kita semua perlu berdiet dan menjalani kehidupan yang sihat.. terpulang pada diri macam mana kita menjaganya.. Jangan jd gambar mcm atas tu dah ye :)) -'utk sy juge'-

0 comments:

Post a Comment