Monday, April 23, 2012

BERSENAM
Assalamualaikum, so di ptg yg sgt hangat membara ni saya nak bercerita sedikit tentang senaman yang saya lakukan sepanjang minggu ni lepas balik dari kerja... memang malas nak buat kalau takde kesungguhan.. so hati kena kebal bagitau pada diri nak sihat dan nak ada badan yang langsing u perlu usaha..

Hari pertama (Isnin) :
Berjoging setempat dalam bilik.. disebabkan threadmill yang diorder dari Ogawa tak samapai lagi saya just jog dalam bilik selama 30 minit...

Hari Kedua (Selasa) :
Saya tukar bentuk senaman agar tak boring asyik benda yang sama je.. so hari kedua ni latihan naik turun tangga.. disebabkan rumah sewa saya 2 tingkat.. jadi tangga tu saya lakukan selama 20 minit secara perlahan dan laju..

Hari Ketiga (Rabu) :
Kali ni saya dapat CD aerobik dari Fitness Nestle.. saya lakukan selama 20minit ikut dalam video tu.. senang je nak ikut, x terlalu laju.. 20 minit pun dah cukup untuk berpeluh satu badan.. sape nak CD boleh pinjam dengan saya ;) 


Hari Keempat (Khamis) :
Untuk hari keempat ni saya gabungkan semua senaman sebab dah semakin seronok.. plus dengan saya baru beli tali skipping dari cosway yang boleh tengok brp kalori kita terbakar selama 15minit.. dalam 200lbih jugak kalori yang terbakar..


Hari Kelima (Ahad) :
Untuk hari Jumaat dan Sabtu saya tak workout sebab sibuk kemas rumah dan keluar berjalan.. hehehe.. Jadi untuk hari ahad ni saya dah dapat threadmill saya dan apa lagi memang bersungguh saya naik untuk perasmian hari ahad ni.. saya lakukan hampir sejam.. memang bez.. nnt saya akan pos gambar threadmill baru saya dari ogawa ni ok :)) Tunggu :O

Ni gambo dinasour naek threadmill.. die pun nak kurus.. kita apatah lagi.. Jadi pada semua yang sedang berperang dengan kegemukan mari kita bangkit melakukan sesuatu agar kita langsing bukan sahaja untuk cantik tapi untuk sihat dan mudah melakukan kerja harian dengan cepat :))



0 comments:

Post a Comment