Wednesday, April 25, 2012

:> :> I LOVE MY THREADMILL :< :<


Assalamualaikum CHINGGU !! Fuh... hari ni baru ada masa nak update pasal threadmill saya ni.. Firstly I would like to thanks my father MOHD NAZRI HAJI MOHD JAPAN :)) sbb pakai duit beliau dulu beli ni.. hehehe.. :P :P









Saya letak dalam bilik.. Kedudukan threadmill saya ni menghadap tingkap.. disebabkan bilik saya yang kecik, saya bagi muat jgk.. huhuhu :P :P 

Masa order ni seminggu sebelum.. elok2 je masa tu mak abah angah n aman datang.. so blh la tgk sekali.. Jadi order seminggu sebelum, dan dapat pun seminggu selepas order.. thanks too ann promoter yg memberikan penerangan ttg threadmill yg sgt bagus.. 

So ini cara threadmill ni membaca apabila kita bergerak kat atas die...
 Let me explain one by one.. 
*  yang paling hujung kat atas tu bacaan 46:27 adalah masa bergerak.. walaupun 46minit je, tapi memang berpeluh.. 

* yang kat bawah ada angka 6 tu adalah berapa track yang kita dah lalu.. nampak tak pusingan lampu yang kaler merah bentuk bulat tu.. dekat situ la track yang kita lalu...

* Yang kat atas belah kanan tu - yang tunjuk angka 314 tu pulak adalah kalori yang dibakar..

* Yang kat bawah die belah kanan tu pulak angka 77 tu adalah kadar denyutan jantung..

* Yang angka 0.8 tu pulak kelajuan kita atas track.. lagi banyak nombor lagi laju kita lari.. setakat ni yang saya terlarat buat pada kelajuan 8..iaitu berlari.. memang penat dan berpeluh satu badan... tapi bez.. :O

** Apa yang impress kan saya lagi adalah saya timbang dulu berat badan sebelum dan selepas naik threadmill ni.. memang ada perbezaan.. saya hilang 1 kilogram dari berat asal sebelum joging atas track.. :) :) :)

Nanti pada post yang akan datang saya tunjukkan pulak bukti berat saya naik sebelum dan selepas naik threadmill ni.. tapi disebabkan penimbang digital yang diorder di COSWAY  tak sampai lagi stok.. kita hold dulu post ni k.. but I promise to you alls.. sy akan update berat saya.. hehehe :P :P

 p/s: sy bkn duta produk OGAWA.. just want to share some benefit input knowledge about the things ya :)


 Sambil tengok cerita kat laptop tu boleh ler bersenam


:) :) :)

0 comments:

Post a Comment