Sunday, July 29, 2012

MENU ATKINS BULAN PUASA *_*


Assalamualaikum, ni saya nak citer ckit pasal menu untuk atkins bile bulan pose.. what should n shouldn't we eat.. saya dapt info ni pun, dari blog taknakgemuk.com.. 
ok, dari fahaman dan ringkasannye la ye.. yang penting perlu kita faham adalah hari berpuasa kita perlukan tenaga yang lebih utk ibadah, bekerja, dan workout.. so amik juadah bersahur kita dalam kuantiti yang banyak.. takpe if more kalories but less carbs ye:) as usual for atkins..


menu for sahur :
1) Ikan goreng 6 ketul
2) Ayam goreng 5 - 6 ketul
3) Telur separuh masak (3 - 4 biji) ni cadangan menu saya ye, saya dah try so far ok la pose 1 hr tu..
Ok, yg 3 cadangan kat atas ni mn2 yg ada dlm peti ais rmh kte la ye :)

bg tambahan makan lepas makan makanan2 di atas tu, : -

1) Sup sayur hijau semangkuk
2) Air yang diperuntukkan 6 liter ms sahur.. tp saya x sempat la samapai 6 liter dan x larat nak habiskan 6 liter.. jd mmg dlm 3 liter sy akan minum air masak sampai habis waktu sahur...
3) Green tea (menu sendiri)
4) Suplement (makanan tambahan)

menu berbuka :
Sama mcm sahur yang kat atas tu.. tapi, amik dalam kuantiti sikit pun takpe.. cthnye amik setengah dari yang sahur..:)



Selamat menjalani ibadah puasa, dan makan jangan gelojoh.. slow2 ye +_+

2 comments:

cplud miera said...

wah..selamat berdiet di bulan ramadhan mulia. :)

salza_nazri said...

hehe.. tq2.. selamat berpuasa bersama ahli br juge ye :) :)

Post a Comment